perjantai 4. maaliskuuta 2011

Sukkia, yllätys yllätys

On (taas) vähän semmonen olo, että plääh. Ei jaksa tehdä gradua, kun sen teorian miettiminen on niin työlästä. Ei jaksa siivota, varsinkaan ei jaksa imuroida. Nämä sukat tein valmiiks, kun ne oli kesken ja kun käsitöiden tekeminen on tapa. (Tämän takia pitää aina olla monta käsityötä kesken samaan aikaan: kun välillä iskee plääh ja uudet mallit ei kiinnosta, voi pikkuhiljaa tehdä keskeneräsiä pois.)

finishedobjects 006

Tein itelleni Eevat vähän paksummalla langalla ja paksummilla puikoilla. Mun tassuni kun ei ole kapoinen. Tunsin tarvetta uusille vaaleanpunasille unisukille ja Araucanian Rancon ja Eevat oli mielessäni parittanu toisilleen. Ranco oli yllättävän pehmosta lankaa, mutta malli - voi elämä, että mun on tarvinnu suunnitella vaivalloinen malli...

finishedobjects 012

Eeva, Araucania Ranco 76 g, 2,5 mm puikot.

finishedobjects 019

Nancyn sukat ei nekään ollu kaikista yksinkertasimmat - toisen varren jouduin purkamaan alkutekijöihinsä, kun ei ollu aritmetiikka ihan hallussa - mutta ne jotenki lensi puikoilta. Oisko se sitten tuo Kirjo-Pirkka taas.

finishedobjects 013

Nämä on ehkä parhaiten istuvat sukat, jotka mun puikoilta on päässy.

Little Child's Sock (Knitting Vintage Socks), Kirjo-Pirkka 85 g, 2,5 mm puikot.

Nyt Revontulitee-kupillinen loppuun, sitten kaupungille kahville kaverin kanssa. Jos se plääh sillä lähtis.

6 kommenttia:

JennyF kirjoitti...

Kivoja sukkia! Varoituksen sana Rancosta, tai ehkä jo tiesitkin; se kestää tosi huonosti pesua. Minä tyhmä pesin omani koneessa hienopesussa, huopuivat kovasti, mutta toiset versiot huopuivat melko lailla ihan käsipesussakin.

Tuota Child´s sukkaa täytyy joskus kokeilla!

hillanen kirjoitti...

Kauniita sukkia.

Tui kirjoitti...

Noi nancyt on yhdet mun lempisukista, oon pitänyt omiani Tosi Paljon. Niin paljon, että vaikka oon hukannut toisen, pidän toista silti toisen yksinäisen kanssa. :D

Marja kirjoitti...

Piperrellään perjantaina, tuletko mukaan?

Emma kirjoitti...

Noin kauniissa sukissa näkee vain suloisia unia :)

Lotta kirjoitti...

JennyF: tarpeellinen varoitus. Minä tajusin Rancon huopuvuuden vasta sitten, kun Miäs oli pessy omat sukkansa 60 asteessa muiden reissukamojen mukana :p. Jatkossa teen siitä sukkia vaan itelleni... Lapsen sukkaa suosittelen vaffasti :).

hillanen: kiitos!

Tui: voi toista :D. Mutta teidän eriparisukkataloudessa tuosta ei tosiaan liene haittaa.

Ilona: tuun mukaan huhtikuun perjantaina!

Emma: näin toivomme :).