perjantai 16. marraskuuta 2007

Messuille menee hän. (Tahi Cassi-Alman Aartehet)

Minä rakastan kasseja. Rrrrakastan. Se ei liene myöskään kellekään mut tuntevalle epäselvää =). Ja tässä nyt siis vinkkiä, jos joku haluaa mut koittaa bongata ja tunnistaa Tampereen kädentaitomessuilta lauantaina :). Otan mukaani tuommosen siilikassin, jonka oon luonnollisesti omin käsin väkertänyt.


Kassi on mustaa markiisikangasta (tai sen tapasta), jossa on pehmeä nukka oikealla puolella. Sinänsä tosi kiva, mutta se nukka tuntuu pölisevän joka puolelle ja värjäävän myös kaiken mitä kassissa kantaa. Mutta ei haittaa, kannetaan vaan tummia esineitä sitte messuilla mukana =). Valkosella muliinilangalla kirjoin siihen siilin varsi-, etu- ja laakapistoin ja väkersin pienet valkoset rusetit sankojen tikkausten peitoks. Kassi on siis valmistunu jo aikaa sitte, ja tykkään kovasti - näyttää tosi paljon minulta. Ja niin ollen, kuva siitä kirjonnasta pitäiski nyt olla tuolla mun profiilikuvana.

Ja tästä innostuneena kuvasin kaikki kassiseni, jotka oon ite tehny ja joita en vielä ole esitelly täällä. Ja siis jotka on tehty mulle itelleni, muutaman oon tehny lahjoiks. Näin (pääasiallisesti) neuleblogissa kiinnostavin on varmaan Garnstudion ohjeen mukaan tehty harmaa neulekassi - jota en itse asiassa vielä ookaan käyttäny :o. Mites näin on voinu päästä käymään?!


Lankana oli harmaa 7 veljestä, menekki oli vähän päälle kerän (ehkä 1 1/5 kerää) ja puikot ohjeen mukaset viitoset. Napit on kirpparilta, ja oli niin täydelliset tähän että vallan liikutuin ne löytäessäni :D. Samoin vuori on kirpparilta ostettu harmaa kukallinen tyynyliina (tai siis siitä leikattu-ommeltu pussukkainen), mutta sitähän tässä kuvassa ei näy.


Tässä kuitenki vielä ne muutki kassit... ku minä vaan niistä niin hirmusti tykkään =). Kuvausjärjestelyt ei nyt taas ollu ihan Voguen luokkaa, mutta tuskinpa haitannee. Yksittäiset kuvat kasseista on Flickrissä ja samoin siellä hehkuttelen tarkemmin, jos on kirppareilta ostettuja nappeja tai muita materiaaleja. Nää kassithan itse asiassa oli se juttu, joka mut viime kesänä lopulta vakuutti siitä, että ehkä mä sittenki osaan jotain ommella - todella hyviä harjotuskappaleita.

8 kommenttia:

mirzu kirjoitti...

Vitsit jos mäkin osaisin ommella ompelukoneella hienoja kasseja ja ylipäätänsä kaikkea! Oon aina niin kade kaikille, jotka osaa tehdä noin hienoja :)

Markka kirjoitti...

Uu, mäkin oon hieman haksahtanut laukkuihin! Siili, oih.

Anonyymi kirjoitti...

Kasseihin en vielä ole vinksahtanut, mutta siilit on ääääärettömän suloisia! ja lauantaina kyllä saa silmät pyöriä väkkäränä ympäriinsä, jotta näkee kaikki ihanat langat ym. ja kaikki mahdolliset blogitutut!

mursuliina kirjoitti...

kiitos lapasrohkaisusta :D ompa sulla paljon ihania kasseja. mutta se neulekassi heti käyttöön. ei sitä saa hyljätä, se on kaunis!

Matroskin kirjoitti...

Minäkin rakastan kasseja ja niiden tekemistä. Aviomies pitää pöpinä, kun aina vaan on huristeltava uusia kasseja.

Matroskin kirjoitti...

Unohtui sanoa, että nättejä ja pirteitä nuo kassisi.

särmä kirjoitti...

Alareunan punainen, jossa on pilkkuja ja paljon muuta on herkullisen näköinen:)

Lotta kirjoitti...

Kiitos, kiitos :). Alareunan punanen on munki lemppari, ja harmaan ajattelin ottaa juhlallisin menoin käyttöön tänään ;)