maanantai 18. tammikuuta 2010

Tarveneulontaa

Miäs lähti poikareissulle Leville ja tarvitti lämpimämmän pipon. Innostuin kokeilemaan, kuinka lämpimän pipon voikaan tehdä, joten tämä on alpakkaa käännettävällä resorilla. Tätä kun pitää kymmenisen minuuttia päässään, pipon sisälle jää lämpimänkostea mikroilmasto vielä vartiks :). Toiminee, siis.

finishedobjects 003

Lankana on teeteen Alpakka, kavennuksiin kattelin summittaista vinkkiä Safari-piposta. Puikkoina oli kolmemillinen pyörö ja menekki oli vähän toista kerää - yhdestä kerästä ois saattanu saada koko pipon ilman käännettävää resoria.

Niin, miäs on reissussa, joten kuvat otetaan käsivaralla omasta päästä...

finishedobjects 015

Tämä piponen on puolestaan mun äidille. Mulle on melko piukea, mutta mulla onkin jättipää ja äidillä ei oo tukkaa, joten toivoa on, että äidille myssy ois just passeli.

finishedobjects 017

Shedir on malli (linkki johtaa sivulle, jolta voi ladata pdf-tiedoston), koukuttumisaste kohtalainen :). Haluan itelleniki tämmösen, mutta mistä langasta ja kuinka monella mallikerran lisäyksellä, se on vielä vähän auki. Äidin pipo vei vaan 35g Regia Silkkiä, joten uskoisin saavani omani aikaan melkeen mistä tahansa sopivan paksusesta varastolangasta.

Siinä oli tarveneuleet, ens kerralla tilausneuleita :). Oi neulelahjakortti, sinä joulunaluskiireen pelastaja...

3 kommenttia:

Nina kirjoitti...

Kivoi pipoi! Mäkin haluun uuden pipon! Toki mä justiinsa tein uuden, jota mä en oo vielä käyttäny kertaakaan, mutta mä haluun kuitenkin uuden. :)

MariL kirjoitti...

Hienoja pipoja!

Lotta kirjoitti...

Nina: pipojahan pitää olla monta, että niitä voi vaihdella sään ja fiiliksen mukaan :). Mulla on neljä aktiivikäytössä ja to do -listalla varmaan kymmenen...

Mari: kiitos paljon :).