sunnuntai 20. heinäkuuta 2008

Puuppatyyny, ampparikuuppa ja viimeiset pussukat

No ei tarvinnu ootella inspiraatiota puoleenyöhön asti, mutta uni tuli kuitenki ennen ku oli jutskat valmiina. Mutta tässä siis tuotoksia:


Ensimmäisenä neulesisältö. Tein kaverille tuossa talvella pari virkattua kulhoa ja ilmeisesti siitä lähtien kaverin mies on sovitellu niitä tasasin väliajoin päähänsä ja haaveillu piposta. Viime viikolla kahvitellessa sain tilauksen piposta ampparivärityksellä ja mielellään piikillä, jos mahdollista ja enhän mä voinu vastustaa ajatusta raavaasta miehestä ampparilakki päässä :). Lankana Tennessee 60g, virkkuukoukkuna 3,5mm ja päästäni, omaan päähäni sopivaks virkkailin. Purkamiselta ei vältytty. Eikä suunniteltu jättipiikki lopulta toteutunu ku meni hermot nysväämiseen. Mutta ihan hassu, saa nähdä saanko kuvan onnellisesta omistajasta lakkinsa kera :).

-----------------------------------------------------------

edit: sainpa hyvinki :)


-----------------------------------------------------------


Miäski innostu että haluaa keltamustan pääkallopipon, mutta siinä piti laittaa jarrut pohjaan, en oo vielä koskaan kokeillu kirjovirkkausta. Sen sijaan sai ikioman puuppatyynyn. Kultasellani on tapana istua aina tyynyn päällä kun istuu sohvallakin ja uusia fancyjä valkosia tyynyjä ajatellen tein sitte Miähelle ihan oman tyynyn, jota saa nuohota ihan mielensä mukaan. Tarvii kaikille yövieraille vaan selventää, mikä on tän tyyny tarkotus, etteivät siihen pyri painamaan päätänsä... Materiaalina oli kahdet vanhat sammarit, jotka oli ratki haaroista ja lahkeista. Hyötykäyttöön neki.



Ja vielä viimeset pussukatki piti tehdä. Eka on ihan randompussukka, en ees tiiä mille sälälle eikä oo taas niin hirveesti mun näkönen. Innostuin noista kankaista ja tosta pitsinenäliinasta ja aloin säätää, mutta joku siinä ei ihan natsaa. Menee ehkä lahjalaatikkoon, eiköhän sille jostain ottaja ilmaannu. Toinen taas on penaali ihan ikiomaan käyttöön ja siihen oon todella tyytyväinen. Inspiraatio tuosta liinasta ja Tyylitellen-blogista, pienissä määrissä valkosen eri sävyjen yhdistely sopii munki tyyliin. Koko asukokonaisuuksia ei voi tällä hienomotoriikalla ajatella :). Materiaalit raavittu noihin vähän sieltä täältä, omista varastoista.

Tästä virityksestä sen sijaan pitää olla ihan useempi kuva, on taas näitä mun kehitelmiä...




Mä en loppujen lopuks oo ihan hirveen taitava ompelemaan ja tuo oli helpoin keino, minkä keksin ton mun idean toteuttamiseen. Tuplapussukka puhelimelle ja kuulokkeille (jotka on aina tuhannen solmussa kassin pohjalla), kulmissa nepparit. Mun piti itse asiassa tikata noi vetoketjujen vierustat ja laittaa nauhaa nappien sijaan, mutta aamulla unenpöpperössä unhotin :).

Voilà, c'est tout! Ette varmaan ois uskonukaan, kuinka monelle tavaralle voi olla oma pikku pussukkansa :D. Mä en ainakaan ois. Jos sitte kohta pääsis näistä eteenpäin, kaikennäköstä villatakkia ja huivia ja sukkaa ois oottelemassa. Flickrissä on kuvia yksityiskohdista - nyt kun moon pro niin voi ladata kaikkee mitä mieleen juolahtaa. Saatavilla myös bloggaushistoriani ensimmäiset kuvat, hihhihii... =)

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

testailua...

Hansu kirjoitti...

Kivoja pussukoita! Tuossa ekassa on ehkä liikaa erilaisia kankaita, se tekee pikkusen levottomaksi muuten harmonisen kokonaisuuden.

Voi pro, mä oon kade! Mulla loppu tila ilmaisFlickorista niin siirryin sitten Photobucketin puolelle.

Anna kirjoitti...

Kivaa jos saat inspiraatiota;)
Aina ihaillen kädentaitojasi, Ellen