lauantai 27. lokakuuta 2007

materialistin inspiraation lähde :)

Tästä tulee melko kuvapainotteinen posti. Koska minuu hivenen nolottaa, kun taas oon hamstrannu. Siitäki huolimatta, että tää paheellinen lipsahdus oli täysin harkittu =).

Nämä ensimmäisen neljän kuvan aarteet löysin eilen Pelastusarmeijan kirpputorilta Itsenäisyydenkadulta. En oo koskaan lähteny tuolta tyhjin käsin, vähintään nappeja on aina löytyny :). Ja niitä siellä on yleensä paljon ja useempia samanlaisia lajiteltuina pusseihin (sen perinteisen aarrelaatikon lisäks, joita silmät kiiluen aina ronkaan kirppareilla...). Samoin kankaita on jonku verran, lankoja satunnaisesti ja lakanoita ompelumateriaaliks myös jonkun verran.


Nämä kaikki (paitsi kynttilät+jalat) yhteensä neljä euroa. Sininen tyynyliina euron (kun siinä on tuo pitsi) ja loput sopuhintaan 3 euroa.


Ihania nappeja! Hillitsin tällä kertaa itteni ja otin vaan nämä kaikista kuolattavimmat :).


Neljä (tasku)nenäliinaa pitsireunoin. Oikeesti ne on ihan paperinvalkosia, tänään ei vaan kerta kaikkiaan oo ollu valoa kuvata... Näistä tulis isona pussukoita vuorin kera, sinisestä tyynyliinasta luultavimmin kassi.


Ja vielä viides pikkuliina ja itetehdyn oloset helmet. Pikkuliinasta pussukka, helmet sellasenaan käyttöön.

Ja sitten se mun onni ja ylpeys... Meidän talouden pelätyin lause ei varmaan ookaan "Sun vuoro tiskata!", vaan "Haluisitko kattella mun nappeja...?" :)


Napit, joita on paljon.


Napit, joita on vähän. Siis vähän samaa laatua *krhm*.


Napit, joita on vaan yks tai kaks, mutta jotka on sitäki ihkumpia :).

Oon siis tän valtaisan kokoelmani keränny noin 90-prosenttisesti kirpputoreilta, mistä oon salaa hiukan ylpeä. Parit napit on Eurokankaasta ja loput yhdestä jyväskyläläisestä askarteluliikkeestä, joka oli ostanu jonku nappikaupan konkurssipesän tms. ja myi niitä siedettävän halvalla. Se oli mun turmio. Onneks en asu enää Jyväskylässä... niitä on nimittäin varmaan vieläki jäljellä siellä.

Kaikki kuvat Flickrissä, sieltä saa klikata nähtäväkseen selvempiä kuvia.

Ja vielä linkkivinkki, jos joku asiaan vihkiytyny ei tätä sivua oo löytäny: lista Suomen suurimpien kaupunkien kirpputoreista.

Huoh. Mä meen varmaan tästä ihailemaan noita nappejani :D.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tässä ei voi muuta kuin ihailla noita nappikokoelmia. Mutta pakostakin herää kysymys: mihin aiot noita kaikkia nappejasi käyttää ja kuinka isoksi aiot nappikokelmaasi kartuttaa?

Lotta kirjoitti...

Heh... se lienee ihan oikeutettu kysymys :).

Kokoelman kokoa ei ole tarkotus enää kasvattaa. Siis tarkoituksellisesti. Oon jopa ruvennu hillittemään itteäni kirppareilla, etten ihan kaikki vastaantulevia osta... Mutta siis käyttelen niitä neuleisiin (ostan vaan niin isoja, että niitä voi käyttää neuleissaki), kangaskassien koristeiks ja ihan vaan muuten vaan ihailuun :). Oon kuitenki ostanu kaikki kivat, jotka oon kirppareilta löytäny, koska a) hinta on yleensä naurettavan pieni ja b) se on niin voittoisa tunne löytää omasta varannostaan täydelliset napit sitte ku tarvii.